Već smo duže vrijeme svjedoci svakodnevne tranzicije svih djelatnosti u digitalni svijet. Gotovo da nemamo djelatnosti na koju nije bilo utjecaja digitalizacije i internet tehnologija unazad 20 godina.

 

Prilikom promatranja nekih većih brendova možemo vidjeti na koji način i koji su se problemi javljali. Jedan od najvećih problema i usudio bih se reći najveći jest logotip. Kako bi Vam pobliže pojasnili problem izmjene logotipa zbog digitalne komunikacije uzeti ćemo Zaru za primjer. Ispod možemo vidjeti kako se logotip mjenjao kroz godine, i kako su ga mijenjali s obzirom na problematiku digitalne komunikacije.

Što se tiče „Zara“ brenda – imali su poteškoća s dužinom i popularno zvanim ”spacingom” slova u logotipu, pa su se odlučili na lukavo smanjivanje samog logotipa (smanjivanje razmaka između slova) kako bi dobili širinu logotipa i smanjili potreban prostor prilikom stavljanja logotipa na digitalne materijale.

 

Iako danas prilikom izrade logotipa razmišljamo i o digitalnim kanalima na kojima ćemo koristiti logotip, to u prošlosti nije bio slučaj pa nam se javlja i problem previše kompliciranog logotipa.

 

Kada kažemo kompliciranog, mislimo na logotipe koji su prepuni detalja i boja. Neke od tih detalja danas moramo žrtvovati da bi dobili zadovoljavajuću prepoznatljivost samog brenda i održali vjernost kupaca bez da dolazi do velikih promjena.

 

Postoje više načina, ali uglavnom praksa je pokazala da je ipak najbolji i najsigurniji postepeni godišnji prijelaz u dizajnu logotipa.

 

Što to znači? Pogledajte primjer.

Kao što vidimo imamo brendove koji su na godišnjoj ili višegodišnjoj bazi pažljivo i diskretno uvodili promjene logotipa kako bi zadržali kupce i kupili si dovoljno vremena da kupcu omoguće vijeme adaptacije na novi logotip.

 

Tako dolazimo do zaključka kako je sama vizualna prepoznatljivost odnosno brending zaokružen logotipom itekako bitan faktor na koji ne smijemo zaboraviti prilikom pokretanja posla i izrade logotipa.

 

Ukoliko koristimo nepromišljeni dizajn logotipa možemo odbiti potencijalne kupce te tako dugoročno gubiti prihod.