Prvo malo povijesti

QR kodovi su vjerojatno svima već dobro poznati, ali manje poznato je da su nastali (reći ćemo hiperbolično) davne 1994 godine., u Japanu. Prvotno su služili u autoindustriji za praćenje proizvoda, a od 2011., s QR kodovima se krenulo eksperimentirati i u marketingu. Međutim, nije bilo brzog interneta, nije bilo puno pametnih telefona, kamere su bile loše, a i da je sve to postojalo, svejedno ih se ne bi moglo skenirati jer kodovi nisu bili optimizirani za mobitele. Danas je, srećom, potpuno druga priča.

Gdje koristiti QR kodove

Iznimno je važno da izaberemo dobro mjesto na koje ćemo staviti naš QR kod. Prilikom izbora moramo imati na umu koliko ljudi će vidjeti to mjesto, može li se jednostavno skenirati s tog mjesta i kako će se QR kod uklopiti na to mjesto.

Jedan od primjera smo već spomenuli u jednom od naših prijašnjih članaka, a to je QR kod na vizitkama (link). Vizitke i QR kodovi funkcioniraju u savršenoj simbiozi klasičnog i modernog jer omogućavaju iznimno brz i jednostavan način razmjene kontakta, dok se zadržava ona čar fizičke vizitke.

Općenito, QR kodove je poželjno koristiti na materijalima s kojima će se ljudi svakodnevno susretati. Ako, na primjer, vodite restoran ili kafić, QR kod možete staviti na jelovnike i ponudu pića, ulazna vrata pa čak i tanjure i šalice. Zamislite koliko potencijalnih kupaca možete dobiti ako netko na Instagram objavi sliku jela iz Vašeg restorana, a na tanjuru je QR kod koji vodi na Vašu web stranicu ili jelovnik! Uz to možete ih stavljati na rokovnike, majice, vrećice i drugi materijal vezan za Vaše poduzeće. Prilikom odabira lokacije imajte na umu da su neka od mjesta koja skupe najviše skeniranja: kafići i restorani, dućani, ambalaže i omoti proizvoda i mjesta za rekreaciju. Osim fizičkih, QR kodovi se mogu postaviti na digitalne medije poput web stranica, mailova i newslettera, videozapisa i slično.

Kako privući ljude da skeniraju

Jednako ili možda i važnije od samog mjesta na kojem je QR kod, je kako ga predstavite. Obični, crno-bijeli QR kodovi vjerojatno će nekome i privući pažnju, ali pitanje je koliko ljudi će ih uočiti i skenirati. Broj skeniranja QR koda si možete povećati, na veoma očit način – tako da ljude pozovete da skeniraju! U jednoj ili par riječi možete ih pozvati da skeniraju QR kod ili im reći gdje vodi. Dodatno možete istaknuti da se QR kod može skenirati kamerom pametnog mobitela i da QR vodi na web stranicu optimiziranu za mobitele(link na usluge).

Ne morate se ograničiti samo na tekst. QR kodove možete „spakirati“ u razne oblike, poput srca, boce, psa, slova, zvijezde ili nečeg sličnog. Takvi QR kodovi će vrlo vjerojatno prije privući pažnju od onih koje smo navikli viđati svakodnevno. Osim oblika, možete se poigrati i s bojama kako bi bolje prikazali svoje poduzeće. QR kodovi mogu biti bilo koje boje, a čak se mogu izraditi i u više od dvije boje.

Brojni su načini kako možete kvalitetnije koristiti QR kodove u svom poslovanju, a mi Vam u tome možemo pomoći! Slobodno nam se javite ako želite modernizirati svoje poslovanje i biti u korak s trendovima.

QR-kodirajte s Paprom