Već godinama broj korisnika koji internet pretražuju primarno mobitelom nezaustavljivo raste, a uvođenjem 5G mreže to iskustvo se samo poboljšalo. Saznajte koje pogodnosti sa sobom nosi mobile-first design i kako pomaže B2B stranicama!
Svi su na mobitelima
Prošle, 2021. godine, čak je 66% sveg prometa na internetu bilo preko mobilnog uređaja, a taj broj će se u 2022. samo povećavati. Mobile-first se pri dizajnu stranice i iskustva korištenja prvenstveno fokusira upravo na mobilne korisnike. Zahvaljujući rastućoj infrastrukturi, 4G/5G internetu i brzim mobitelima, korisnici mobilnih uređaja su se već naviknuli na brzinu i pristupačnost sadržaja. Da bi mobile-first dizajn stranica bio koristan i ispunio očekivanja, mora ispuniti neke od uvjeta.
Stranica je mobile-first kada…
Suvišno je reći da stranica prije svega mora biti responzivna i pregledna na mobitelu. Zato se sami dizajn i razvoj stranice prilagođava upravo mobilnom uređaju i potom se prelazi na razvoj stranice za desktop, na kojem se mogu dodavati i složenije i naprednije funkcije. Naravno, to nije strogo pravilo pa se sami razvoj može prvo odvijati za desktop i potom mobitel. Budući da stranicu možemo gledati kao određeni „kavez“ u koji stavljamo sadržaj, isti taj sadržaj mora pratiti mobile-first filozofiju kako bi korisnik doživio puni potencijal mobile-first iskustva. Ipak, da bi mobile-first stranica funkcionirala kako treba, dizajneri i programeri moraju razmišljati izvan tog kaveza. Za primjer, uzet ćemo jednu stranicu koju smo izradili za Nomadik Travel:
Na toj stranici smo “pospremili” veću količinu teksta u jedan element na stranici, koji se može proširiti ako korisnik želi vidjeti više informacija.
Još jedan često korišteni mobile-first element je slider, koji ima mogućnost prikazivanja više elemenata, ali da samo jedan zauzima prostor na ekranu. Ključno kod toga je da se korisniku sugerira da zapravo može upravljati sliderom. To se može postići animacijama, raznim paginacijama i slično, kako smo mi napravili na stranici za TWNTY-TWNTY:
Što s poslovnim korisnicima?
Iako ljudi najčešće prvo pretraživanje naprave na mobitelu, poslovni korisnici (barem dok su na poslu) češće koriste desktop, odnosno računalo za pretraživanje. Međutim, to nas ne bi trebalo ometati i odvraćati pažnju jer, kako smo već spomenuli, Googleu je posebno važna mobilna verzija pri indeksiranju. Drugim riječima, iako bi Vašu stranicu poslovni partneri mogli pretraživati putem računala, to što je mobile-first bi moglo značiti da će biti rangirana više pri prikazivanju rezultata pretraživanja.
Mobile-first već je ovdje i sve ćemo ga više gledati, zato što prije izradite svoju mobile-first web stranicu i oduševite sve svoje posjetitelje!