Zadnjih godina oko njih se podiže prašina, a sada se sve više koriste za obavljanje transakcija u svakodnevici. Što su kriptovalute, koliko se zapravo koriste u poslovanju te kako ih implementirati na webshop, saznajte u nastavku.
Što su kriptovalute?
Kriptovalute su digitalni novac, namijenjen da bude sredstvo digitalne razmjene. Posebnost kriptovaluta je decentralizacija i baziranje na blockchain tehnologiji. Upravo zbog načina na koji funkcionira blockchain tehnologija, kriptovalute se smatraju izrazito sigurnima i zaštićenima od krađe. S druge strane, kriptovalute još uvijek karakteriziraju velike fluktuacije vrijednosti, kako pozitivno, tako i negativno.
Kriptovalute u svakodnevici
Neke trgovine i e-trgovine prihvaćaju kriptovalute kao način plaćanja već duži niz godina, a sve više poduzeća im se pridružuje. Čak i veliki igrači, poput eBay-a, najavljuju kako bi mogli uvesti opciju plaćanja kriptovalutama, što bi svakako bio veliki korak prema standardizaciji plaćanja kriptovalutama. Uz: “I drugi to rade”, postoje neki vrlo uvjerljivi argumenti zašto bi bilo poželjno uvesti opciju plaćanja kriptovalutama na webshop. Prije svega, imati opciju plaćanja kriptovalutama će Vašu e-trgovinu uključiti u, još uvijek ekskluzivno društvo poduzeća koja prihvaćaju plaćanje kriptovalutama, što je svakako marketinški plus kojim možete privući pažnju kriptoentuzijasta i potencijalno proširiti svoju mrežu kupaca. Nadalje, transakcije kriptovalutama obično su osjetno brže od tradicionalnih, čak i kod internacionalnih transakcija, što će kupci sigurno cijeniti. Uz to, kao što je već i spomenuto, korištenje kriptovaluta uvelike smanjuje rizik od prijevare i krađe.
Nećemo se lagati…
Kriptovalute još uvijek nisu ustaljeni način plaćanja te, iako ih sve više ljudi prihvaća i koristi, možda to niti ne postanu. Drugim riječima, poduzeća moraju promisliti ili, još bolje, ispitati svoje kupce žele li imati dostupnu opciju plaćanja kriptovalutama na webshopu poduzeća te bi li se zapravo služili njome. Takva anketa Vam može pomoći da procijenite hoće li Vam se isplatiti uvođenje plaćanja kriptovaluta – marketinški ili transakcijski.
Kako funkcionira plaćanje kriptovalutama
Servis koji Papar koristi za implementaciju plaćanja kriptovalutama može se implementirati na već postojeću e-commerce platformu, kao što je WordPress / WooCommerce. Dobra vijest je da, nakon troška implementacije, nema dodatnih naknada po transakciji! Važno je za napomenuti da, iako kupac plaća kriptovalutama, na Vaš račun sjeda uplata u lokalnoj valuti (npr. kunama). Trgovac koristeći sustav koji implementiramo, ne bi trebao osjećati posljedice volatilnosti kriptovaluta. Drugim riječima, ako trgovac izda račun kupcu u iznosu od 200 kuna i kupac ga plati kriptovalutama u iznosu od 200 kuna, tada se te kriptovalute automatski pretvaraju u 200 kuna i uplaćuju na račun trgovca.
Plaćanje kriptovalutama ima šansu zaživjeti, a nekim poduzećima možda već i sada postati isplativo. Ipak, opcija plaćanja kriptovalutama danas je češće dobar marketinški potez, nego što je isplativo samim transakcijama. Ako ste spremni prihvatiti kripto revoluciju i pratiti posljednje tehnološke trendove i načine plaćanja, slobodno nam se javite!