Kroz povijest je jedan matematičko-strukturalni pojam predstavljao savršenstvo, ravnotežu i sklad. Riječ je o zlatnom rezu, čiju primjenu možemo vidjeti i danas, u digitalnom svijetu.
Zlatni rez objašnjen
Još otkako je poznati Leonardo da Vinci konstruirao proporcije ljudskog tijela na osnovu zlatnog reza, njegova važnost i primjene su se samo širile. Tako je danas zlatni rez, odnosno omjer 1:1.618 prisutan u gotovo svim aspektima ljudskog života. Zlatni rez objedinjuje matematiku, umjetnost, prirodu i tehniku u ono što pojmimo kao ljudskom oku savršeni rez koji možemo pronaći u prirodi.
Primjene u digitalnom svijetu
Kao što smo rekli, zlatni rez se pojavljuje u gotovo svakom aspektu ljudskog života i kao takav ima mnogo primjena, pogotovo u digitalnom svijetu. Susrećemo ga kod tipografije, najčešće kada se određuje veličina fonta. Tako je glavni naslov 1.618 puta veći od sekundarnog i slično. Zlatni rez se koristi i prilikom kompozicija fotografija, točnije određivanja veličine i pozicije vizualnih elemenata.
Vizualni element koji mora biti savršen kod svakog brenda je logotip. Postoje logotipi koji su kompletno dizajnirani imajući zlatni rez i Fibonaccijevu sekvencu na umu. Možda i najpoznatiji primjeri su logotip Twittera, Applea i Pepsija. Nije uobičajen, ali se zlatni rez može koristiti i u web dizajnu. Kao i kod fotografija, uglavnom se koristi za definiranje dimenzija određenih dijelova stranice te pozicioniranje sadržaja.
Primjer zlatnog omjera
Na sljedećem vizualu vidljiv je jednostavan primjer korištenja zlatnog reza u tipografiji:
Kada odredimo visinu glavnog naslova, određivanje savršene veličine fonta ostalih tekstualnih elemenata na vizualu svodi se na dijeljenje. Naime, da bismo dobili savršenu veličinu fonta podnaslova, dovoljno je veličinu fonta glavnog naslova podijeliti s 1.618. Tu formulu pratimo i za ostale podnaslove i tekstove, kako bismo dobili (gotovo) savršen omjer veličina.
Papar, kao i zlatni rez, uvijek teži savršenstvu i tome da svaki dizajn bude izrađen po najvišim standardima. Zato nam se sa sigurnošću možete javiti s bilo kakvim pitanjem ili prijedlogom za izradu online, ali i offline oglasa, bannera, web stranica i bilo kojeg materijala.