
Inflacija više nije novost, svi su svjesni da je prisutna i vrlo osjetna, a čak se predviđa i recesija. Zbog toga se sve više poduzetnika priprema na težak period koji sa sobom nosi brojne gospodarske izazove, povećavajući cijene i smanjujući budžete za marketing i oglašavanje. Saznajte u nastavku je li to najsretnije rješenje i kojim alternativama možete okrenuti inflaciju u svoju korist.
Stanje tržišta
Prije inflacije, vidjeli smo trend rasta ulaganja u online oglašavanje, što je jedna od posljedica globalne pandemije i još jačeg okretanja ljudi prema digitalnim servisima. Naravno, s pogoršanjem situacije na globalnoj razini, za očekivati je da će tvrtke smanjiti ulaganja u marketing i oglašavanje – no ne mora nužno biti tako. Kroz povijest smo mogli vidjeti da firme koje smanje ulaganja u oglašavanje i marketing za vrijeme recesije nastave poslovati solidno, ali osjetno pate čim recesija završi. S druge strane, tvrtke koje su ulagale u oglašavanje za vrijeme krize, s krajem iste u prosijeku bilježe rast udjela na tržištu od čak 1.3%! (Pametnog) ulaganja u marketing i oglašavanje se stoga ne treba bojati, bez obzira na rastući CPC (cost per click) oglasa, koji je vrlo vjerojatno posljedica trenutne inflacije.
S obzirom na to da su oglasi i kampanje skuplje, a budžeti uglavnom sve manji, veći naglasak mora se staviti na kvalitetu i provokativnost kampanje. Poduzeća, kao i kupci, se boje ulaganja, zato kampanje u doba inflacije i recesije moraju biti na posebno visokoj razini da privuku ljude i uvjere ih da upravo na reklamirani proizvod ili uslugu žele potrošiti svoj novac. Cijena je dobar argument, pogotovo u ovakvim vremenima, ali čak i ako argument cijene nije toliko jak, oglašavanje proizvoda može biti veoma uspješno.
Nove platforme
Kod prilagođavanja budžeta često se revidira i izbor platformi na kojima se oglašava. Uglavnom korištene platforme poput Google Adsa, Facebooka i Instagrama, polako dobivaju sve jaču konkurenciju. LinkedIn, društvena mreža koja uglavnom okuplja profesionalce iz raznih područja djelatnosti, sve više ističe oglašavanje na svojoj platformi. Kao takav, savršeno se može iskoristiti za B2B oglašavanje. Uz slikovne, tekstualne, dinamične i video oglase, LinkedIn omogućava i slanje oglasa direktno u LinkedIn Messaging, odnosno korisnik dobiva oglas u svoj inbox, u obliku poruke.
Reddit, jedan od popularnijih (ako ne i najpopularniji) forum na svijetu, je također uveo oglašavanje. Reddit ima ogroman potencijal za oglašivače, jer korisnici dolaze na Reddit i gledaju subreddite s temama koje ih zanimaju i s kojima su vrlo često jako dobro upoznati. To znači da se vrlo precizno mogu ciljati i iznimno nišne skupine korisnika, jer su oni vrlo vjerojatno već u subredditu povezanim s temom. Ipak, Reddit se do sada uglavnom pokazao kao platforma koja je stvorena za podizanje svijesti o proizvodu i brendu, a manje kao alat za direktnu konverziju.
Ostali marketinški alati
Oglašavanje na društvenim mrežama je moćan alat, ali na društvenim mrežama je najkvalitetnija (i najjeftinija) organska publika, koju smo spomenuli u jednom od prijašnjih članaka. Organska publika je ona koja Vas prati zbog osjećaja određene privrženosti i povezanosti s Vašim brendom te će vrlo često ostati uz Vaš brend i u težim situacijama poput recesije. Ako imate poveći broj stalnih kupaca ili taj broj želite povećati, loyalty program bi mogao biti rješenje.
Tržište je u jako osjetljivom razdoblju i brojni će smanjiti ulaganja u marketinške kampanje, što otvara nove prilike na tržištu i šansu da u inflaciji poboljšate svoje poslovanje. Pametno iskoristite situaciju uz naše savjete, ideje i realizaciju istih.