Minimalizam i simplifikacija

Iz godine u godinu ovaj trend postaje sve veći i sve više brendova ga počinje koristiti na svojim web stranicama i aplikacijama. Minimalistički dizajn odbacuje elemente koji nemaju drugu svrhu osim dekorativne te se fokusira na jednostavnost , funkcionalnost i jasnoću. Velika pozornost se posvećuje proporcijama i kompoziciji, boje se koriste kao alat za kategorizaciju, svaki element ima svoju funkciju i tipografija se koristi kao značajan element dizajna.
Neke od karakteristika minimalističkog dizajna su:

  • Svijetle pozadine i “whitespace”
  • Suptilna zaobljenost na elementima korisničkog sučelja
  • Veliki, čitljivi naslovi
  • Fotografije iz stvarnog života
  • Promišljena upotreba boja
  • Fokus na kontrast

Ekološki osviješten “kartonski” stil

Potrošači svake godine postaju ekološki osviješteniji i veliki broj ih je spremno svakodnevno birati ekološka rješenja. Pokazalo se da se taj “eko” izgled i dojam može ugraditi u digitalne proizvode i sve više brendova hvata korak s ovim trendom koji podsjeća na karton. Pozadine su obično sivkaste da nalikuju na karton koji se može reciklirati, tipografija je minimalnog stila, kontrast je visok, a boje su prilično stroge i djeluju “prigušeno”. Umjesto 3D objekata i apstraktnih oblika ovaj stil obuhvaća fotografije iz stvarnog života, teksture iz stvarnog života i ilustracije.

Dark mode

Dark mode, odnosno tamni način, možemo shvatiti kao svojevrsno invertirani dizajn od onog na kojeg smo navikli. Drugim riječima, tamni način koristi svijetli tekst, obično bijeli ili sivi, najčešće na crnoj pozadini. Ideja iza tamnog načina rada je smanjenje emitiranog svjetla uređaja, pritom zadržavajući dovoljan kontrast kojim se omogućava vidljivost i čitljivost sadržaja te čuva bateriju uređaja i oči korisnika. Divovi poput Googlea, Facebooka i Reddita su prepoznali te prednosti i uveli dark mode, stoga je pitanje vremena kada će i ostali pratiti.

3D i animacije

Trodimenzionalna umjetnost 3D dizajna istaknuti će vaše sučelje kao jedan od najboljih UI/UX trendova 2022. 3D pozadine će doći i u Windows 11 kao teme, od 2022. Također, svjetski brendovi sve više koriste 3D animacije na svojim stranicama što im daje dojam ekskluzivnosti i kvalitete. Animacije su nekada bile prepreka mnogim dizajnerima i programerima jer mogu usporiti brzinu učitavanja web-stranica ili aplikacija i povećati trošenje podataka. Međutim, pojava 5G tehnologije omogućuje veću brzinu prijenosa podataka, a uz veću brzinu, korisnici mogu pristupiti datotekama, dokumentima i aplikacijama, uključujući 3D animacije, bez puno odgađanja i čekanja.

Inkluzivni dizajn

Inkluzivni dizajn obuhvaća više od pristupačnosti (accessibility). Pristupačnost osigurava da proizvod ili digitalna usluga bude dostupna za korištenje bilo kome, posebno osobama s posebnim potrebama, invaliditetom ili oštećenjima. S druge strane, inkluzivni dizajn priznaje da su ljudi raznoliki i uzima u obzir širok raspon ljudskih čimbenika kao što su rasa, sociokulturna pozadina, spol, dob, jezik, invaliditet itd., prilikom dizajniranja. Na primjer, izrada grupe “emojija” koji uzima u obzir sve rase, rodne identitete, godine dobar je primjer inkluzivnog procesa dizajna. Iako inkluzivni dizajn nije velika novost, u 2022. uložit će se više truda kako bi se osiguralo da dizajniranje ne izostavi ikoga, posebno manjine.

Lokalizacija

U 2022. poseban naglasak će biti na personaliziranom i lokaliziranom korisničkom iskustvu i sadržaju koji možete pružiti Vašim korisnicima. Platforme bi trebale omogućiti korisnicima da prilagode svoja korisnička sučelja, te obavijesti i sadržaje koje vide. Povrh toga, trebalo bi provesti istraživanje kako bi se identificirala potrebna lokalizacija u UX-u za svako tržište. Na primjer, korisnici na svakom tržištu imaju svoje jedinstvene preferencije u procesu naplate, dodavanju u košaricu i načinima plaćanja. Za većinu zapadnih tržišta, e-pošta je preferirana metoda prijave, dok je broj mobilnog telefona zadani za neka azijska tržišta. U 2022. i kasnije, tekuće trgovinske barijere i trgovinski ratovi podijelit će tržišta na usvajanje više skupova standarda. Kao rezultat, to će dodatno povećati potrebu i važnost UX lokalizacije na globalnoj razini.

Nestrpljivo čekamo vidjeti u kojem smjeru će se nastaviti razvoj dizajna. Do tada, budite u toku s Paprom i budite sigurni da Vaše poduzeće ima najmoderniji i najkvalitetniji dizajn!

Dizajnirajmo 2022.!