Google je objavio ukidanje starije verzije Google Analyticsa – Univarsal Analytics, čiju bi dosadašnju ulogu trebala u potpunosti zamijeniti nova verzija – Google Analytics 4. Logična pretpostavka bila bi da će nova verzija biti jednostavnija za korištenje i opremljenija većim skupom funkcionalnosti, no Google se ipak odlučio za malo drugačiji korak. Što Vam točno donosti nova verzija Analyticsa i kako iz nje izvući najbolje saznajte u ostatku članka.
Glavne razlike
Novi, intuitivniji i moderniji dizajn sučelja naizgled je najveća promjena koju Google Analytics 4 (GA4) dononsi, međutim svatko tko je Analytics koristio za bilo kakvu analizu podataka zna da je upravo kompleksnost i opširnost prikupljenih podataka najjači njegov adut.
Još uvijek nemate postavljen Google Analytics?
Takvo ograničavanje mogućnosti prikupljanja i analize podataka već daje naslutiti da bi Google uskoro mogao početi i naplaćivati do sada besplatnu uslugu analitike za web stranice, npr. u obliku pretplate za poptuni pristup sakupljanju i alanizi podataka na web stranicama. Međutim, osim smanjenja opsega prikupljenih podataka i opcija analize, GA4 donosi i neke vrlo pozitivne promjene poput praćenja korisnika na različitim uređajima i veće razine automatizacije bez potrebe za implementacijom naprednih algoritama te manju ovisnost o Tag Manageru.
Kada nastupaju promjene?
Iako bi prestanak sakupljanja podataka u Universal Analyticsu (UA) trebao nastupiti tek 1. srpnja 2023. godine, Google je u nekoliko navrata korisnike Analyticsa upozoravao da počnu s izradom sigurnosnih kopija podataka te otvarati profile kompatibilne s GA4. Nakon prestanka sakupljanja podataka, Universal Analytics trebao bi biti dostupan još barem 6 mjeseci, dakle do 1. siječnja 2024. za pregled i analizu prethodno prikupljenih podataka te izradu sigurnosnih kopija.
Kako se pripremiti?
Prema Googleovim uputama, svakako je pamento što prije otvoriti GA4 kompatibilan Analytics profil te početi paralelno prikupljati podatke u UA i GA4 profilu. Povezivanje do sada sakupljenih podataka i onih koji će se skupljati pomoću GA4 također je preporučljivo što prije obaviti kako biste se naviknuli na novi prikaz prije nego bude prekasno, s obzirom da su analitički podatci s web stranica često vrlo važan ulazni podatak za donošenje poslovnih odluka. No, kako se svime time ne biste morali sami zamarati, tu smo za Vas!