Glavne razlike

Novi, intuitivniji i moderniji dizajn sučelja naizgled je najveća promjena koju Google Analytics 4 (GA4) dononsi, međutim svatko tko je Analytics koristio za bilo kakvu analizu podataka zna da je upravo kompleksnost i opširnost prikupljenih podataka najjači njegov adut.

Još uvijek nemate postavljen Google Analytics?

Saznajte više o njegovim prednostima!

Takvo ograničavanje mogućnosti prikupljanja i analize podataka već daje naslutiti da bi Google uskoro mogao početi i naplaćivati do sada besplatnu uslugu analitike za web stranice, npr. u obliku pretplate za poptuni pristup sakupljanju i alanizi podataka na web stranicama. Međutim, osim smanjenja opsega prikupljenih podataka i opcija analize, GA4 donosi i neke vrlo pozitivne promjene poput praćenja korisnika na različitim uređajima i veće razine automatizacije bez potrebe za implementacijom naprednih algoritama te manju ovisnost o Tag Manageru.

Kada nastupaju promjene?

Iako bi prestanak sakupljanja podataka u Universal Analyticsu (UA) trebao nastupiti tek 1. srpnja 2023. godine, Google je u nekoliko navrata korisnike Analyticsa upozoravao da počnu s izradom sigurnosnih kopija podataka te otvarati profile kompatibilne s GA4. Nakon prestanka sakupljanja podataka, Universal Analytics trebao bi biti dostupan još barem 6 mjeseci, dakle do 1. siječnja 2024. za pregled i analizu prethodno prikupljenih podataka te izradu sigurnosnih kopija.

Kako se pripremiti?

Prema Googleovim uputama, svakako je pamento što prije otvoriti GA4 kompatibilan Analytics profil te početi paralelno prikupljati podatke u UA i GA4 profilu. Povezivanje do sada sakupljenih podataka i onih koji će se skupljati pomoću GA4 također je preporučljivo što prije obaviti kako biste se naviknuli na novi prikaz prije nego bude prekasno, s obzirom da su analitički podatci s web stranica često vrlo važan ulazni podatak za donošenje poslovnih odluka. No, kako se svime time ne biste morali sami zamarati, tu smo za Vas!

Pripremite se za nadolazeće promjene!