U moru digitalnih platformi i kanala komunikacija, danas je zapravo podosta zahtjevno odlučiti što, kako i kome komunicirati. Ne postoji univerzalan recept, ali zahvaljujući iskustvenom znanju i kvaliteti sadržaja na koje nailazimo, pokušat ćemo složiti smjernice dobre digitalne komunikacije.

Zanimljiva priča je pola posla

Poruke koje šaljemo (potencijalnim) klijentima ili korisnicima moraju biti konkretne, sažete i neočekivane. Već viđene poruke i dosadan sadržaj teško da će privući nove korisnike. Digitalna komunikacija postala je neizbježna u suvremenom marketingu. Što god da radili, poanta priče je da nešto dobro iskomunicirate i (p)ostanete zamijećeni. Uspijete li pretvoriti uobičajeni proizvod odnosno uslugu u nešto dosad neviđeno i fascinantno, sigurno ćete privući publiku.

Krležijanske rečenice ili kratke poruke?

Dužina rečenica koje komunicirate ovisi i o onome što komunicirate. Koristan blog odličan je način za privući publiku, potaknuti ih na prijavu te ih povremeno podsjetiti na vaše usluge. U tom slučaju, nitko vam neće zamjeriti na korištenju dužih rečenica, dokle su god one zanimljive i informiraju ciljanu publiku. Pišete li oglase ili radite oglašavanje na društvenim mrežama, copywriterske vještine i prodaja u nekoliko riječi bit će i više nego poželjne.

Ton i tok komunikacije

Osim ako vaša ciljana skupina nisu stručnjaci iz područja znanosti o hrvatskom jeziku, mala je vjerojatnost da će netko shvatiti da imamo semantičku pogrešku u naslovu. Određivanje tona glasa bitno je kako bi se korisnici poistovjetili s pričom koju “prodajemo”. Ključno je staviti se u kožu korisnika i njihove potrebe te pokazati svoj ljudski oblik. Da ne bismo samo teoretizirali, jedna od uputa je razmisliti o osobinama branda koji komuniciramo. Ako je on razigran, opušten, ali i profesionalan, pronađite kompromis među tim osobinama i definirali ste ton. Sad ga samo još treba prilagoditi kanalu komunikacije. Također, za pridobivanje novih korisnika i zadržavanje starih, potrebna je i stalna interakcija s korisnicima. To puno govori i o vašoj kvaliteti i responzivnosti.

Važnost komunikacijske strategije

Za početak, moramo znati kome se obraćamo. Ovisno o brendu, proizvodu ili usluzi koju nudimo, određivanje ciljne skupine temelj je kvalitetne komunikacije. Da bismo kvalitetno odredili ciljne skupine, moramo istražiti tržište i nišu koja nas zanima. Također, iznimno je bitno istražiti temu i trendove, načine na koje komuniciraju srodne djelatnosti te kakva vrsta sadržaja ostvaruje uspjeh. U trenutku kada posjedujete te informacije, dosljedno provodite strategiju.