Sve više ljudi koristi pametne pomoćnike poput Google Assistenta, Alexe i Siri, a s njima i pretraživanje interneta glasovnim naredbama. Gotovo trećina korisnika koristi, a 7 od 10 korisnika preferira pretraživati Internet glasom. Očekuje se da će taj broj dodatno porasti porastom pametnih zvučnika i razvojem pametnih kuća. Kada smo kod optimizacije, kod Google pretraživanja će puno više značenja imati i sekundarne ključne riječi, odnosno semantika i kontekst riječi koje se pretražuju. Primarne ključne riječi su i dalje kralj kada je riječ o pretraživanju, ali dobro je imati na umu smjer u kojem se Google razvija.

Uz to, očekuju se trendovi povećanja korištenja umjetne inteligencije, pogotovo njihova primjena kod chatbotova. Tom logikom, povećat će se broj web stranica koje implementiraju chatbotove pa nemojte kaskati za njima. Uz to, sami način izrade stranica više će se okrenuti ka poboljšanju iskustva na mobitelima i maksimalnom iskorištavanju 5G mreže, kroz PWA (Progressive Web Apps) i SPA (Single Page Applications).

Kao i u brojna druga područja, i Google Ads očekuje značajan prodor umjetne inteligencije. Google Ads već koristi strojno učenje za prikazivanje pravih oglasa pravim ljudima, a Smart Bidding i RSA (Responsive Search Ads), vjerojatno će 2022. godine, postati norma. Responzivni oglasi omogućavaju oglasima da se prilagode dimenzijama uređaja, kombiniraju naslove i opise koji su najuspješniji i koji najviše odgovaraju lokaciji osobe kojoj se prikazuju. Kada ovako moćne oglase spojimo sa Smart Bidding-om, koji strojnim učenjem optimizira vrijednost svake aukcije, tada imamo puno više mogućnosti kada je riječ o oglasima.

Facebook ponovno planira ogromne promjene – počevši s imenom. Facebook (tvrtka, a ne društvena mreža) sada postaje Meta. Na društvenoj mreži Facebook, neki trendovi ponašanja korisnika postaju očitiji, a predviđa se da će se oni u 2022. samo pojačati. Ljudi su sve više željni biti dijelom manjih, intimnijih skupina pa se tako sve više pridružuju raznim grupama, Live Audio sobama, ali i sve popularniji je Facebook Live. S druge strane, sadržaj koji bilježi najveće uspjehe su Instagram Reels i Facebook videozapisi duži od 3 minute, što je pomalo začuđujuće s obzirom na astronomski uspjeh TikToka. Međutim, TikTok je maksimalno vrijeme trajanja videa produžio upravo na 3 minute!

Nitko sa sigurnošću ne zna što mu nosi budućnost, ali društvene mreže, web stranice i digitalni kanali komuniciranja i oglašavanja postali su platforme na kojima se velike promjene događaju brzo i ako želite opstati, morate biti u korak s vremenom. Papar godinama prati najnovije trendove na tržištu i pomaže drugim poduzećima da implementira i primjeni iste. Slobodno nam se javite kako bismo zajedno držali Vaše poslovanje na najmodernijoj razini!

Zakoračimo u 2022.!