Na primjeru europskih trgovačkih lanaca mode možemo vidjeti koliki je trošak zakašnjele reakcije kod prilagodbe online poslovanja. Iako su rezultati njihovog rada polako vidljivi, mnogi se pitaju jesu li mogli izbjeći pad poslovanja da su pravovremeno reagirali.

 

Švedski H&M će, nakon prošlogodišnjeg rasta prihoda od prodaje za 12 posto, ove godine zabilježiti drastični pad dobiti zbog visokih investicijskih troškova, dok će španjolski Inditex čija se tržišna vrijednost procjenjuje na 85 milijardi eura posljedice svog nemara osjetiti upravo na dionicama, piše Fortune.

 

Gdje su pogriješili?

 

Naravno, glavna pogreška krije se upravo u prekasnoj reakciji modnih giganata u poboljšanju internet trgovine. Prije samo osamnaest mjeseci švedski H&M, unatoč velikoj konkurenciji poput Boohooa i Asosa muku je mučio sa svojom internet trgovinom. Paralelno s razvojem i obećanjima o velikoj nadogradnji koja uključuje poboljšane navigacije, prezentaciju proizvoda, ali i kraći rok isporuke, zatvorio je čak 140 fizičkih poslovnica diljem svijeta.

 

S druge pak strane, Inditexov generalni direktor Pablo Islom uspješno je zatvorio gotovo 76 posto fizičkih dućana. Samo u prvoj polovici ove godine Inditex je svoju online prodaju otvorio na tržištu Saudijske Arabije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Libanonu, Egiptu, Maroku, Izraelu, Srbiji i Indoneziji čime su stvorili mrežu od oko 500 milijuna potencijalnih potrošača, a daljnje širenje najavili su i s dolaskom nove kolekcije.

 

Unatoč pogreškama, stručnjaci smatraju kako ove zakašnjele reakcije ipak neće previše naštetiti divovima brze mode, ukoliko će u budućnosti držati korak sa sve jačom konkurencijom na tržištu online trgovina.

 

Želite li pokrenuti Vašu internet trgovinu ili poboljšati već postojeću? Kontaktirajte nas na: info@papar.hr ili na telefon: +385 1 3644 258 .