Razmišljate li dovoljno kome se obraćate kada radite kampanju, web, Facebook objavu, letak ili neki događaj?

 

Definiranje ciljane skupine jedna je od osnova početka rada svakog materijala i kreiranja svakog događaja. Koliko god bili u fokusu na određenu ciljanu skupinu, nemojte zaboraviti i na druge koji će biti u kontaktu s materijalom, direktno ili posredno. Jedna od čestih greški u komunikaciji je da se u želji brzog ispunjenja novo-postavljenih ciljeva naruše postojeće prepoznatljive percepcije i vrijednosti branda, a time se gube postojeći korisnici i konzumenti. Ponekad to može biti skup sport. Cilj je oblikovati željene percepcije , odnosno odaslati željenu poruku prema ciljnoj publici bez gubitaka. Na primjer, komunikacijom osvojiš generaciju Z, a izgubiš  generaciju X. Ili osvojiš žene, a nepovratno izgubiš veći dio muške skupine. Prilično nezgodno kad nisi promislio što radiš, zar ne?

 

Kako to izbjeći?

 

Na primjer:

– Dobrim poznavanjem ciljanih sub-skupina i njihovog utjecaja na brand i/ili poslovanje.

– Ispitivanjem navika, očekivanja, lifestylea, i dakako praga tolerancije skupine koja vam je bitna.

– Proučavanjem rizika i isplativosti gubitka kolidirajuće ciljane skupine s prinosom od ciljane koju želite osvojiti.

– Dobrim poznavanjem proizvoda ili usluge kao i tržišta i tržišnih prilika u branši.

– Poznavanjem konkurencije i različitim analizama koje se mogu provesti.

 

Alati koji su nam na raspolaganju zadnjih godina daju nam sve više podataka, toliko nužnih za rad i dobro planiranje. Čak i ako se ne koristite posebnim alatima, na dohvatu su Facebook Insights te brojni Google alati – Analytics, Trends, Market Finder…. Ne morate biti ekspert za analizu, ali osnovne podatke trebate poznavati. Bar na način „veća-manja“. Tako ponašanje svojih korisnika možete pratiti i bolje planirati. Možemo brzo prepoznavati okidače za događaje koje potičemo i one koje nikako ne želimo. Ako ne na nekom višem nivou bar na razini pavljovljevog (uvjetovanog) refleksa. Ako to još spojimo s dostupnim tehnologijama na raspolaganju – voila! Evo nam boljeg pristupa i upravljanja komunikacijom prema korisnicima.

 

Ukoliko se ne smatrate marketinškim specijalistom i ne spadate među one koji vole planirati i pripremati podloge za rad, bar odvojite vrijeme da si uz kavu postavite pitanja i check pitanja. ”Tko su ljudi s kojima moja organizacija ili tvrtka komunicira?” ”Kome nudim proizvod ili uslugu?” ”Kako tim ljudima poslati poruku, a da se oni prepoznaju u njoj?” Onako, filozofski…Svakako pomaže kada dogovaramo aktivnosti koje želimo da urode plodom.