Korisnici društvenih mreža, pogotovo dugogodišnji, vjerojatno su se susreli s napornim porukama u kojim ih takozvani botovi bombardiraju porukama da kliknu na neki link. Uglavnom svi možemo prepoznati da se radi o nekakvoj prijevari, ali što ako dobijemo poruku na naš službeni mail, koji dolazi sa službene adrese e-pošte Facebook-a? Jednu takvu poruku dobio je upravo naš dugogodišnji klijent. S Facebook-ovog maila je poslano upozorenje da je netko spomenuo stranicu koju vodimo, a sadržaj maila je bio pametno prikriven kao da smo dobili upozorenje od „Facebook-Page Community-a“ zbog korištenja sadržaja s autorskim pravima. Naravno, prepoznali smo da mail, iako je poslan sa službene Facebook-ove mail adrese, nije legitimno upozorenje. Prateći Facebookov link, došli smo do izvorne objave:

Zapravo se radi o stranici koja se zove „Warning.Facebook-Page Community“ i sve se svodi na „dobri stari“ trik gdje Vas natjeraju da kliknete na link, prijeteći da ćete u suprotnom izgubiti profil. Naravno da nitko ne želi izgubiti profil pa brojni nakon ovakvog maila, zapravo i poslušaju. Nažalost, jedan od njih je bio i naš klijent, ali čim smo mi vidjeli mail smo ih nazvali i osigurali sve korake da ne izgubi svoju stranicu, a stranicu s prijevarom prijavili.

Osim vanjskih faktora, Vi sami sebi možete biti neprijatelj na društvenim mrežama. Filtriranje i izrada kvalitetnog sadržaja ključni su za uspjeh na društvenim mrežama. Možete imati vrhunski vizual i savršenu poruku, ali neuspješnu objavu. Upravo zato je bitno filtriranje i smišljanje objava s vlastitim brandom na umu. Na primjer, vizual može biti vrhunski u smislu vizualnog dojma, ali ne mora biti u skladu s vizualnim identitetom Vaše firme. Ako previše odstupite od svog identiteta, ljudi Vašu objavu možda ni neće povezati s Vašim poduzećem. Uz to, poruke koje šaljete ne bi uvijek trebale biti isključivo prodajnog stila. Ljudi će se vrlo brzo zasititi Vaših objava ako im samo pod nos gurate svoje proizvode, bez da im ponudite ikakvu drugu vrijednost. Kao što smo već spomenuli u jednom od prethodnih članaka, zlatni omjer kojem biste trebali težiti je da minimalno 80% sadržaja koji pružate korisnicima bude informativnog karaktera, dok bi maksimalno 20% sadržaja koji komunicirate trebao biti prodajne prirode.

Nakon objavljivanja, tek kreće prava briga o objavi. Odaziv na društvenim mrežama, komentari, aktivnost korisnika i metrike objava, sve su stvari koje morate nadzirati i kontrolirati. Pozitivne komentare treba nastojati istaknuti i pokazati zahvalnost, dok na one negativne treba odgovoriti držeći svoj stav, ali pokazujući suosjećanje i želju za rješenjem situacije. Troll komentari su gotovo neizbježni i svakako ćete se susresti sa njima. Tada je poželjno odgovoriti tako da je trolleru vrlo teško nastavno odgovarati na komentar. Naravno, ni u jednom trenutku ne smijete dopustiti da Vas ili osobu koja odgovara, iznervira bilo koji komentar. Komentari su vrlo osjetljivo područje upravljanja društvenim mrežama, jer u kratkom roku zahtijevaju kvalitetan odgovor. Ako fali ili brzina ili kvaliteta, možemo si srozati reputaciju i ugled.

Društvene mreže, uz pažljivu zaštitu od hakera te brzu i kvalitetnu kontrolu sadržaja mogu postati i najjači kanal komunikacije Vašeg poduzeća. Kako biste je maksimalno iskoristili i pritom si ne ugrozili reputaciju, javite nam se za savjet ili da odvedemo prisutnost Vašeg poduzeća na potpuno novu razinu!

Zaštitite svoje poslovanje!